Thursday, November 5, 2009

PKR menghampiri kehancuran?





Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera saya ucapkan.

Pada pertamanya, saya memang sudah lama tidak update blog saya ini, disebabkan saya terlalu sibuk dan sebagainya.Saya cukup tertarik dengan isu yang telah terjadi baru-baru ini, dimana terdapat ADUN dari Parti Pakatan Rakyat (PKR) telah mengambil keputusan untuk meninggalkan parti mereka. Alasan mereka cukup membuatkan rakyat untuk membuka mata rakyat bahawa perjuangan yang diperjuang oleh PKR sudah tidak relevan lagi.

Saya sebagai seorang pewaris pemimpin negara Malaysia ini pada suatu hari nanti, amat risau akan situasi sekarang dimana terdapat ramai golongan belia dan remaja di Malaysia ini tidak tahu dan peka akan apa yang berlaku di Malaysia pada hari ini.

Jika pada sebelum ini, PKR berjaya menarik lebih ramai pengundi Melayu untuk mengundi mereka pada pilihanraya umum yang lepas, tetapi golongan Melayu ini pada hari ini sudah peka dan bijak dalam pilihan mereka.Kita jangan lupa bahawa PKR sanggup bekerjasama dengan DAP yang terang-terang menafikan bahawa Malaysia merupakan negara Islam dan ingin memansuhkan Hak Keistimewaan Orang Melayu.

Kita sebenarnya tidak perlu mengata apa-apa lagi, kita lihat saja sekarang Negeri-Negeri dibawah pimpinan Pakatan Rakyat, adakah nasib orang Melayu terbela? adakah hak yang diberikan kepada orang Melayu kita sama dengan hak yang diberikan ketika dibawah pimpinan Barisan Nasional?

Renungkanlah demi kepentingan Bangsa Melayu sendiri, kita adalah pewaris dan darah keturunan asal tuan tanah negara ini.

Assalamualaikum w.b.t